January 06, 2014

Ninasaviku võim.

  Täna hommikul sain teada,et kohatasu tõusis peagu 5 eurot lasteaia koha maksumus. Jah tõesti ma selle pärast nälja tõesti ei sure,et pean maksma 5 eurot rohkem aga siiski.Omavalitus määrab kohatasu maksumuse ja samal ajal kas mitte hiljuti Savisaare palk ei tõusnud mitte 1000 eurot(!) ? Omame vapustavat ühistransporti mis võtab tallinna eelarvest päris meeldiva summa kuna ei suutnud täpset summat välja otsida siis leidsin Delfi.ee artikli kus on kirjas : '' "Ühistranspordi piletitulu oli 2011. aastal 17 miljonit eurot. Arvestades asjaolu, et tasuta sõitu võimaldatakse üksnes tallinlastele, siis mittetallinlaste eeldatav osa piletitulus on umbes 3,5 miljonit eurot," ütles Taavi Aas Delfile.
 Seega läheb tasuta ühistransport linnale maksma hinnanguliselt umbes 14 miljonit eurot. '' ( täpne artikel  http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/tasuta-uhistransport-laheb-tallinnale-maksma-14-miljonit-eurot.d?id=64720550  )  Mina  ei suuda seda summat endale ette kujutada aga kas teie teate kui suur raha see on ?  Viimasel ajal võime tihti lugeda õnnetusi mis on juhtunud ühistrspordis. Ehk on see tingitud selles,et kõik vähegi normaalsed ja oskaiad inimesed on ammu juba soome läinud sama tööd tegema korduvalt suurema palga eest? Ühistransport mis on meil hetkel kasutusel on vananeb igapäevaga ja nii,et see ka pidevalt laguneb ja vajab parandust.Kus riik siis selleks raha võtab? Kas tõesti see 3,5 miljonit eurot kautab juhtude palga,bussipargi hoolduse ja uued trollid/bussid/trammid?  Igapäevaga kirjutatakse tallinnasse uusi inimesi sisse,et see summa kahaneb ju sama kiiresti väiksemaks kui inimesed ennast Tallinna elanikeks registreerivad. Jah tõesti inimese ametliku palga peal laekuvad maksud ka siis edaspidi Tallinna linna eelarvesse ja see annab raha juurde aga oleme mõistlikud täna sellele on veel raskem pisikestel omavalitsustel hakkama saada rahaliselt kuna riigil pole võimalik neid lõputult aidata ja kui kõik jooksevad minema ja kelle raha jäeb puudu.Tänu sellele tõstetakse lasteaia maksu,söögiraha , kooli huviringe ,pensionääride huvitegevust ja teede remonti väikestes külades. Kas tõesti kõik ainult selleks,et Ninasarvik saaks enda fakking palka tõsta teiste inimeste arvelt? 
 1 jaanurast tõusid linnamaal parkimise hinnad märgatavalt. Jah tõesti mind see otseselt tõesti ei puuduta kuna ma autot ei oma ja kesklinnas eriti parkimas ei käi. See kõik raha mis linnale toob parkimine , uued elanikud ja meie präegused inimesed kulutatakse täiesti naeruväärselt sama kiiresti ära.Kui lõpetaksime selle tasuta transpordi oleks võimalik inimestele maksta suuremat palka ja pidevalt uuendada bussiparki siis oleks ka inimesed nõus maksma bussipileti eest mis polegi nii üüratult suur.Kui lõpetaksime ära selle TallinnaTv tegemise saaksime me selle raha lasteaia remontidesse paigutada ja õpetajate preemiatesse mis motiveeriks kindlasti tööd rohkem tegema ja lapsevaemad oleksid tunduvalt rohkem rahul kohamaksu tõstmisega. Ma oleksin rahul selle tõusuga kui ma nüüd kindlasti teaksin,et lastel on olemas wc paber,joonistus vahendid ja normaalsed käterätid kätekuivatamiseks. Mina pole 3 aasta jooksul kordagi näinud mis selle kohatasu tõusuga oleks parmekas läinud.Kui Hendrik alustas lasteaias käimist 2011 aastal oli vanema osalustasu 30,74 eurot siis tänase seisuga on see 41,38 eurot siis tõesti ma pole märganud,et neil oleks selle ajaga midagi muutunud.Paberit viivad lapsevanemad joonistamiseks,käterätikud on nii vanad ja auklikud,et lastel kindlasti käed kuivatamisest karedad ja uusi arendavaid mänge pole nad samuti saanud.Õpetajate palk on sama sugune nagu enne peagu aga kuhu see raha siis läheb?
Lihtsalt mul oli vaja lihtsalt kirjutada sellest kuna nigunii minu sisse kanne ei muuda mitte midagi aga siiski vahel mulle meeldib kirjutada asjadest nii nagu need on mitte nii nagu me tahaksime,et need oleksid.

 Täna oli tegelikult positiivne päev. Hommikul nägin ma Johannest üle väga ammuse aja.Isegi hetkel mulle ei meenu millal ma teda enne tänast viimati nägin.Saime paar sõna juttu ajada ja mulle tundus,et tal läheb hästi.Mulle meeldib kui headel inimestel hästi läheb,kohe väga meeldib.Tore on tõdeda,et inimsed muutuvad siiski paremuse poole ja saavad asjad enda elust joonde kui tõukavad ebavajalikud inimesed enda elust välja.

 Pärast seda käisin Doonoriks nagu eile pajatasin,et plaanin minna parema enesetunnet tekitama.Tõesti oli see väga meeldiv ja hea tunne,tõesti.See 7 minutine verepumpamine teksitas kohe väga hea olemise.Mul on tunne,et kõik halb on välja läinud ja nüüd on ruumi headusele on rohkem ruumi,palju rohkem!
 Pärast seda sain kokku Joannaga ja jalutasime,me tohutult jalutasime.Ma arvan,et ma pole kindlasti viimastel kuudel nii palju jalutanud.Rääkisime maailma asjadest,natukene peksime keelt,lahkasime probleeme,noh tegelikult me rääksime kõigest.Vahe peal jõime väga maitsvat caffe lattet ja jalutasime veel ja veel ja veel.Sõime ka Balti Jaamast ostetud meeldivad saiakesi kus polnud liha sees ja pizzat mis kurgust ilma veeta alla ei läinud.Üpris huvitav on see,et maailmas on veel inimesi kes suudavad nii realistlikud olla nagu mulle meeldib.Mul on isegi paar head pilti telefonis aga ma ei suuda meenutada kus on juhe,et need telefonist arvutisse saada nii,et las olla.

- Õnn ma ootan sind , ma olen selleks valmis.

No comments:

Post a Comment